W październiku w ISG ruszyła terapia logopedyczna. Uczniowie, którzy zostali zakwalifikowani do terapii, co tydzień spotykają się z logopedą, aby podnosić sprawność artykulatorów, ćwiczyć prawidłowy sposób oddychania oraz właściwą wymowę głosek. Atrakcyjność zajęć gwarantuje duża kolekcja gier, znajdująca się w gabinecie.

Wyjątkowym wydarzeniem tego miesiąca były warsztaty pt. „Smaczna logopedia”. Chętni uczniowie klas 1-3, wraz ze swoimi rodzicami, mieli okazję dowiedzieć się, że ćwiczenia logopedyczne, wykonywane w domu, nie muszą być nudne. Ba! Mogą być smakowite. Wykorzystując takie produkty jak żelki, płatki śniadaniowe, kawałki marchewki itp. przeprowadziliśmy gimnastykę naszych języków i mięśni twarzy. Udało nam się połączyć przyjemne z pożytecznym.

Październik 2017, Małgorzata Kostecka – logopeda

Wrzesień w IPG to przede wszystkim czas na diagnozy logopedyczne. Na ich podstawie zapada decyzja czy dziecko powinno uczestniczyć w terapii. Sprawdzane jest rozumienie mowy, wymowa poszczególnych głosek oraz sprawność narządów artykulacyjnych. Logopeda zwraca także uwagę na zjawiska związane bezpośrednio lub pośrednio z mową dziecka, czyli m.in. reakcje słuchowe, sposób oddychania oraz połykania, motorykę małą i dużą, koncentrację uwagi. Jeśli zachodzi taka potrzeba zbiera od rodziców wywiad logopedyczny.

Wrzesień 2017, Małgorzata Kostecka – logopeda

Kwiecień, to dla uczniów klasy 9 MISG najbardziej stresujący miesiąc roku szkolnego – czas egzaminów gimnazjalnych. To nie tylko sprawdzenie posiadanej wiedzy i umiejętność, ale także element rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych. Wyniki egzaminu, to główna składowa punktów decydujących o przyjęciu do wymarzonej szkoły średniej.
W kwietniu odbył się warsztat, który miał na celu pomóc uczniom poradzić sobie z egzaminacyjnym stresem. Jeśli chcemy opanować sztukę radzenia sobie ze stresem, to najpierw musimy go dobrze poznać i zrozumieć. Uczniowie dowiedzieli się, jaką funkcję pełni stres i jakie reakcje fizyczne i psychiczne może wywoływać. Podczas zajęć uczyli się również, jak sobie radzić ze stresem i jak uczynić go swoim sprzymierzeńcem. Uczniowie mieli również okazję przekonać się, jak bardzo nasza samoocena i nastawienie wpływają na poziom odczuwanego stresu. Następnie wykonali ćwiczenie, które polegało na odniesieniu poznanej teorii do własnej osoby, ponieważ każdy z nas przeżywa stres na swój indywidualny sposób. Spotkanie zakończyło się ćwiczeniem, które polegało na informowaniu swoich kolegów i koleżanek o ich mocnych stronach. Otrzymane od rówieśników kartki z miłymi słowami będą z pewnością wspaniałą pamiątką wspólnie spędzonych lat w szkole.

Agnieszka Sławenta – psycholog (04.04.2017)

ISG3 marzec

W marcu z zadaniem stworzenia trójwymiarowych konstrukcji z kawałków papieru bez korzystania z nożyczek, kleju czy taśmy klejącej zmierzyli się tym razem uczniowie klas 4 – 6. Było to nie lada wyzwanie wymagające współdziałania i pomysłowości. Młodsi uczniowie świetnie sobie z tym poradzili. Zajęcia były również okazją do refleksji na temat swoich umiejętności współpracowania w grupie. Okazało się, że nie dla wszystkich jest to proste zadanie, szczególnie jeśli nie jest się w grupie z ulubionymi kolegami czy koleżankami. W życiu nie zawsze mamy możliwość decydowania o tym, z kim współpracujemy i warto od najmłodszych lat ćwiczyć umiejętność współdziałania z innymi.

Agnieszka Sławenta – psycholog (16.03.2017)

ISG2 marzecW ostatnim miesiącu na zajęciach w klasach zerowych rozmawialiśmy o słowach, które wnoszą trochę magii do codziennego życia: „proszę”, „przepraszam” i „dziękuję”. Słowa te pomagają wyrazić to, co czujemy, pozwalają zwrócić się z szacunkiem do drugiej osoby i wywołują uśmiech na twarzy innych osób, ale tylko wtedy, kiedy stoją za nimi szczere intencje. Korzystając z edukacyjnych wierszyków i piosenek, rozmawialiśmy o tym, w jakich sytuacjach używamy tych słów i co one wyrażają. Dzieci chętnie uczestniczyły w dyskusji. Na zakończenie każde dziecko wykonało rysunek przedstawiający sytuację, w której używa się magicznych słów. Ze wszystkich prac powstały kolorowe plakaty, które zwisły w klasach i na co dzień przypominają dzieciom o tym, że słowa mają niezwykłą moc.

Agnieszka Sławenta – psycholog (15.03.2017)